Verzending & retour

VERZENDINGEN

Alle verzendingen bij SKIP worden verwerkt door Bpost als aangetekende zending. Hierbij kan men elke zending online opvolgen aan de hand van een trackingnummer, waardoor men de status van elke zending op elk moment van de dag kan raadplegen. Naast deze optie bieden we onze klanten steeds de mogelijkheid aan om hun pakket af te halen in onze winkel te Meise of om deze te laten versturen naar een Bpost postkantoor naar keuze.

Voor een normale aangetekende zending hanteren we volgenden tarieven:

  • gratis voor een binnenlandse zending ( tot 5 kg ) bij een bestelling van meer dan 100 euro
  • 5 euro voor een binnenlandse zending (tot 5kg) bij een bestelling onder 100 euro
  • 10 euro voor een zending binnen Europa (tot 5 kg)
  • 20 euro voor een internationale zending buiten Europa ( tot 5 kg)
  • Gratis bij een internationale zending boven 200 euro (tot 5 kg)

 

RETOURNEREN

  1. retour voorwaarden

De wettelijke waarborg is van toepassing (garantiewet van 01/09/2004)

Om te kunnen retourneren moet men voldaan aan volgenden voorwaarden.

  • Het product dient binnen de 14 dagen na levering geretourneerd te worden.
  • Het product dient in goede staat geretourneerd te worden.
  • Bij outlet - en gesoldeerde schoenen wordt een tegoedbon aangemaakt ter waarde van het geretourneerde artikel, geen terugbetaling in geld.

Vervolgens indien het product beschadigd of gebruikt is, wordt de consument aansprakelijk gesteld voor eventuele waardevermindering van de goederen die het gevolg is van het behandelen van de goederen dat verder gaat dan nodig was om de aard, de kenmerken en de werking van de goederen vast te stellen.

Betreft de douanekosten kan SKIP hiervoor niet verantwoordelijk gesteld worden en vallen deze volledig ten laste van de klant. Bij het retourneren zijn volgende aandachtspunten van toepassing.

  • Includeer jouw contactgegevens.
  • Includeer de klacht en indien mogelijk het modelformulier voor herroeping (hier te vinden).
  • Stuur ons indien mogelijk het trackingnummer van de retour.
  • Internationaal geretourneerde producten aanvinken als "geretourneerde goederen".

Na het ontvangen zal SKIP indien van toepassing een terugbetaling uitvoeren.

 

Wilt u omruilen naar een andere maat van hetzelfde product?

In dit geval kan je steeds contact met ons opnemen via e-mail en jouw persoonlijk informatie doorgeven zodat we kunnen nagaan of dit mogelijk is.

Wilt u omruilen naar een ander product?

In dit geval retourneer je best het product dat je hebt ontvangen en stuur je ons op voorhand een e-mail met het gewenst product naar keuze.

 

  1. Vervoerschade

In dergelijke situatie waarin u merkt dat het product verloren geraakt is tijdens de verzending of dat het product beschadigd is geraakt door het transport wordt er van u verwacht dit onmiddellijk aan ons te melden.

  1. Opgeëiste pakketten

Voor alle pakketten die niet binnen de 14 dagen afgehaald zijn op uw postkantoor, behoudt SKIP het recht om u een bedrag te factureren dat overeenkomt met een administratieve kost voor de terugzending en de vrachtkost.